Na predchádzajúcej stránke sme si povedali základy chiptuningu – chip tuningu a spomenuli čiastočne čo môžeme od chiptuningu očakávať.
Teraz si popíšeme o konkrétnych prínosoch a negatívach. Negatíva však nesúvisia z preprogramovaním ako takým ale hlavne s motorom. Vysvetlíme si to na najčastejších otázkach, ktoré majú potencionálni klienti.
-
-
-
- Chiptuning a spotreba
-
-
Pri dnešných cenách benzínu a nafty väčšine klientov záleží na tom, aby sa im po chiptuningu – chip tuningu nezvýšila spotreba. Ak sa nebudeme zaoberať chiptuningom, ktorý je zameraný len na znižovanie spotreby (zaujímavé je to pre štátnu správu, referentské vozidla a autoškoly) tak pri zvýšení výkonu motora dochádza k následným javom:
-Spotreba je rovnaká
-Spotreba sa zníži
-Spotreba sa zvýši
POZOR : ZNIŽOVANIE SPOTREBY DO VEĽKEJ MIERY ZÁVISÍ OD TECHNIKY JAZDY !!!
V motore po chiptuningu dôjde k zvýšeniu krútiaceho momentu a výkonu
-
-
-
-
- . Zvýšená pružnosť motora sa dá využiť k jazde na vyššie prevodové stupne. Jazdu na vyšších prevodových stupňoch a s plne zošliapnutým plynom (maximálne otvorená škrtiaca klapka) , kedy motor pracuje najefektívnejšie môžeme využiť pri miernych stúpaniach, kde sme pred úpravou museli podradiť na nižší prevodový stupeň. Väčšina motoristov ma mylné informácie o hospodárnej jazde a preto využíva zlu techniku jazdy. Ak chcete jazdiť hospodárne doporučujem prečítať publikáciu od doc. Ikrinského – Jazdime hospodárne. Úspora nastane ak budete využívať nové dynamické možnosti Vášho motora. Po chiptuning ľudia radi začnú využívať prírastok výkonu a točivého momentu a radi sa pretekajú z kolegami. Samozrejme aj tu platia zákony fyziky a na vyšší výkon je potrebné viac paliva. V extrémnych podmienkach preto musíte rátať so zvýšenou spotrebou. – tento jav platí pri rovnakom štýle jazdy a pri ustálených rýchlostiach. Už z filozofie fungovania motora platí, že motor si vezme len toľko paliva koľko potrebuje na prekonanie svojich odporov. To znamená , že ak pri úprave nezmeníte rozmer kolies alebo neprimontujete nejaký doplnok na karosériu, tak nedôjde k zvýšeniu jazdných odporov ani ku zvýšeniu spotreby.
-
-
-
-
-
- Takže z reálnej praxe môžeme povedať, že veľa vodičov osobných automobilov, ktorí majú zvýšený výkon nám potvrdili zníženie spotreby aj o 1 liter.
-
-
-
-
- Chiptuning a životnosť motora
-
-
Životnosť motora je ďalšiou oblasťou záujmu klientov. Je to samozrejme, veď GO motora nepatrí medzi lacné. Pri konštrukcii motora konštruktér na základe požiadaviek navrhne motor a jednotlivé súčasti tak, aby splňovali navrhnutú životnosť. Pri konštrukcii musíme počítať z výrobnými odchýlkami tak, aby sme túto životnosť dodržali. Preto je motor väčšinou predimenzovaný. Podľa typu chiptuningu potom z tejto rezervy odoberáme alebo ju prekračujeme. Seriózna firma by však pri sériovom aute nikdy nemala prejsť za túto hranicu. Dobrým príkladom môže byť motor TDI VAG group o výkone 81 kW. Ak si pozriete väčšinu serióznych ponúk na chipruning tohto motora, väčšinou nenájdete ponuku kde by Vám pri sériovom motore ponúkali väčší výkon ako 103 kW a točivý moment okolo 300 Nm. Je to preto, že toto sú maximálne hodnoty pre tento motor pri dodržaní životnosti a spoľahlivosti. Firmy ktoré ponúkajú vyšší výkon buď klamú alebo to robia za cenu možných problémov.
-
-
-
- Chiptuning a jazda na plyn
-
-
Chiptuning aut na plyn je samozrejme možný. Z fyzikálneho hľadiska je plyn vzhľadom na vyššie oktánové číslo ešte vhodnejší ako benzín. Problémy ale nastávajú pri zmene pohonu na benzín. Ak je v motore všetko v poriadku a jazdíte dlhodobo na plyn alebo na benzín tak je všetko ako má byť. Problémy nastavajú pri zmene režimu. Tieto problémy sú spôsobene tým, že riadiace jednotky motorov majú takzvaný učiaci mód, kde sa prispôsobujú motoru a učia sa. Pri prepnutí na iný pohon dôjde k zmene pomerov a riadiaca jednotka motora sa nevie okamžite prispôsobiť novým podmienkam. Výsledkom je to, že auto ide horšie. Môže tak isto dochádzať aj ku problémom zo sviečkami atd. Katastrofa nastáva ak je motor spravený zle. Je preto doležíte aby bol plynový pohon spravený u renomovanej firmy a použitý najmodernejší systém a samozrejme firma ktorá Vám montuje plym by mala vedieť o tom, že riadiaca jednotka Vášho auta nie je štandartná a prispôsobiť k tomu aj nastavenie plynovej jednotky. To ale vyžaduje odborné znalosti firmy ktorá montuje plynový pohon.
chiptuning, chip tuning, chiptuning kosice, chipovanie, chiptuning presov, chiptuning michalovce, profesionalny chiptuning, chiptuning skoda, chiptuning audi, chiptuning bmw, chiptuning vw, chiptuning seat, chiptuning volvo, čistenie dpf košice, cistenie dpf kosice, cistenie dpf, cistenie fap, cistenie filtra pevnych castic, čistenie filtra pevných častíc, čistenie filtra pevných častíc košice, cistenie fap, čistenie fap filtra, cistenie dpf filtra, čistenie dpf filtra, čistenie dpf košice, cistenie dpf kosice, cistenie dpf, cistenie fap, cistenie filtra pevnych castic, čistenie filtra pevných častíc, čistenie filtra pevných častíc košice, cistenie fap, čistenie fap filtra, cistenie dpf filtra, čistenie dpf filtra, čistenie dpf košice, cistenie dpf kosice, cistenie dpf, cistenie fap, cistenie filtra pevnych castic, čistenie filtra pevných častíc, čistenie filtra pevných častíc košice, cistenie fap, čistenie fap filtra, cistenie dpf filtra, čistenie dpf filtra, čistenie dpf košice, cistenie dpf kosice, cistenie dpf, cistenie fap, cistenie filtra pevnych castic, čistenie filtra pevných častíc, čistenie filtra pevných častíc košice, cistenie fap, čistenie fap filtra, cistenie dpf filtra, čistenie dpf filtra, dpf cistenie, fap filter cistenie, DPF.