KONTROLKA MOTORA – Najčastejšie signalizuje poruchu vstrekovania paliva, zapaľovania alebo problém s výfukovým systémom vozidla resp. jeho čistenie. Taktiež môže upozorňovať na nesprávne fungovanie el.častí motora.
ČO ROBIŤ ??? Čo najskôr zájdite do servisu a nechajte vozidlo skontrolovať diagnostikou.
KONTROLKA ŽHAVIČOV – Po zapnutí zapaľovania signalizuje žhavenie naftového motora pred naštartovaním. Po naštartovaní musí kontrolka zhasnúť.
ČO ROBIŤ ??? Ak kontrolka po naštartovaní nezhasne, signalizuje závady naftového motora, ktoré majú vplyv na emisie. Navštívte servis.
KONTROLKA DPF&FAP – Rozsvietenie kontrolky DPF alebo FAP filtra po naštartovaní znamená zanesenie alebo úplné upchatie filtra pevných častíc. Niektoré motory informujú aj o prebiehajúcej regenerácii.
ČO ROBIŤ ??? Čo najskôr choďte s autom mimo mesta (najlepšie na diaľnicu) a aspoň 15 minút jazdite rýchlosťou okolo 110km/h a majte zaradený taký prevodový stupeň, aby otáčky motora boli zhruba na úrovni 1900 až 2500 ot/min. Ak to nepomôže tak navštívte servis.
KONTROLKA VODY DO OSTREKOVAČOV – Táto kontrolka vás informuje o nízkej hladine vody, ktorá sa používa na ostrekovanie okien resp. svetiel.
ČO ROBIŤ ??? Otvorte kapotu a dolejte vodu do príslušnej nádobky.
KONTROLKA AIRBAGOV – Ak svieti táto kontrolka, jedná sa o poruchu airbagov a v prípade nehody airbag nemusí byť aktivovaný. Môže to znamenať aj vypnutie niektorého z airbagov.
ČO ROBIŤ ??? Navštívte servis a nechajte systém skontrolovať.
KONTROLKA BEZPEČNOSTNÝCH PÁSOV – Kontrolka upozorňuje, že jeden alebo viacerí cestujúci niesú pripútaní bezpečnostným pásom.
ČO ROBIŤ ??? Pripútajte sa a upozornite na to aj ostatných cestujúcich.
KONTROLKA NEFUNKČNEJ ŽIAROVKY – V prípade, že svieti táto kontrolka, signalizuje nám, že jedna alebo viac žiaroviek na automobile nesvietia. Novšie automobily dokážu presne určiť a ohlásiť, ktorá žiarovka to je.
ČO ROBIŤ ??? Vystúpte z auta a skontrolujte osvetlenie.
KONTROLKA CHLADIACEJ KVAPALINY – Signalizuje pokles úrovne chladiacej kvapaliny alebo prehrievanie motora.
ČO ROBIŤ ??? Skontrolujte stav chladiacej kvapaliny. POZOR!!! Nechajte motor aspoň 20 minút vychladnúť, riskujete možnosť oparenia.
KONTROLKA TLAKU V PNEUMATIKÁCH – Signalizuje zmenu tlaku v pneumatike alebo viacerých pneumatikách. Pravdepodobne máte defekt alebo poškodený ventil na disku.
ČO ROBIŤ ??? Navštívte pneuservis a nechajte skontrolovať pneumatiky.
KONTOLKA ABS – Kontrolka ABS (protišmykového systému) signalizuje poruchu ABS, najčastejšie príčina je zlý snímač otáčok kolesa.
ČO ROBIŤ ??? Jazdite opatrne pretože je väčšinou nefunkčné aj ESP. Navštívte servis.
KONTROLKA ESP – Táto kontrolka informuje o nečinnom elektronickom stabilizačnom systéme ESP. Iné názvy sú aj ESC, DSC, ASC.
ČO ROBIŤ ??? Dbajte na rýchlosť a spôsob jazdy a navštívte servis.
KONTROLKA BRZDOVÉHO OBLOŽENIA – Kontrolka upozorňuje na opotrebované brzdové obloženie.
ČO ROBIŤ ??? Jazdite opatrne a čo najskôr navštívte servis.
KONTROLKA BŔZD – Ak svieti táto kontrolka, môže to byť kvôli nepovolenej ručnej brzde, alebo je nízke množstvo brzdovej kvapaliny.
ČO ROBIŤ ??? Skontrolujte či je ručná brzda povolená a skontrolujte množstvo brzdovej kvapaliny. Väčšinou je to nádobka so žltým viečkom a piktogramom bŕzd.
KONTROLKA PARKOVACEJ BRZDY – Táto kontrolka upozorňuje na zatiahnutú parkovaciu brzdu alebo ak je porucha na parkovacej brzde.
ČO ROBIŤ ??? Uvolnite parkovaciu brzdu. Ak svieti aj naďalej, navštívte servis.
KONTROLKA HLADINY OLEJA – Rozsvietenie tejto kontrolky znamená, že hladina oleja vo vašom motore je nízka a hrozí poškodenie motora.
ČO ROBIŤ ??? Otvorte kapotu a dolejte motorový olej podľa potreby.ň
KONTROLKA TLAKU OLEJA – Olej v motore nedosahuje potrebný tlak alebo je v motore málo oleja.
ČO ROBIŤ ??? – Skontrolujte hladinu oleja. Ak je ho dosť a kontrolka naďalej svieti tak nepokračujte v jazde a nechajte vozidlo odtiahnuť.
KONTROLKA DOBÍJANIA – Ak svieti táto kontrolka tak sa batéria nedobíja. Pravdepodobne sa pokazil alternátor, regulátor napätia alebo sa pretrhol drážkový remeň.
ČO ROBIŤ ??? Otvorte kapotu a skontrolujte drážkový remeň. Ak je v poriadku zájdite do servisu a vypnite všetky spotrebiče v aute.
KONTROLKA IMOBILIZÉRU – Ak pri štartovaní svieti alebo bliká kontrolka imobilizéra, pravdepodobne motor nenaštartujete. Jeho štart nieje povolený imobilizérom.
ČO ROBIŤ ??? Zavolajte do servisu alebo nechajte vozidlo odtiahnuť.
KONTROLKA SERVORIADENIA – Táto kontrolka signalizuje problém s posilovačom riadenia alebo je nízka hladina hydraulickej kvapaliny.
ČO ROBIŤ ??? Skontrolujte hladinu kvapaliny a navštívte servis.
KONTROLKA OTVORENÝCH DVERÍ – Svieti v prípade, že sú niektoré z dverí alebo kufor otvorené.
ČO ROBIŤ ??? Vystúpte z auta a skontrolujte dvere a kufor.
chiptuning, chip tuning, chiptuning kosice, chipovanie, chiptuning presov, chiptuning michalovce, profesionalny chiptuning, chiptuning skoda, chiptuning audi, chiptuning bmw, chiptuning vw, chiptuning seat, chiptuning volvo, čistenie dpf košice, cistenie dpf kosice, cistenie dpf, cistenie fap, cistenie filtra pevnych castic, čistenie filtra pevných častíc, čistenie filtra pevných častíc košice, cistenie fap, čistenie fap filtra, cistenie dpf filtra, čistenie dpf filtra, čistenie dpf košice, cistenie dpf kosice, cistenie dpf, cistenie fap, cistenie filtra pevnych castic, čistenie filtra pevných častíc, čistenie filtra pevných častíc košice, cistenie fap, čistenie fap filtra, cistenie dpf filtra, čistenie dpf filtra, čistenie dpf košice, cistenie dpf kosice, cistenie dpf, cistenie fap, cistenie filtra pevnych castic, čistenie filtra pevných častíc, čistenie filtra pevných častíc košice, cistenie fap, čistenie fap filtra, cistenie dpf filtra, čistenie dpf filtra, čistenie dpf košice, cistenie dpf kosice, cistenie dpf, cistenie fap, cistenie filtra pevnych castic, čistenie filtra pevných častíc, čistenie filtra pevných častíc košice, cistenie fap, čistenie fap filtra, cistenie dpf filtra, čistenie dpf filtra, dpf cistenie, fap filter cistenie, DPF.